חמשת נקודות הזהב בבחירת שטיח

חמשת נקודות הזהב בבחירת שטיח

שטיחים הם לא רק פריטי עיצוב ביתיים, אלא גם חלק בלתי נפרד מחוויית החיים בבית. הם מאוד אפקטייבים, אך כן ישנן טעויות נפוצות שאנו עשויים לעשות בבחירת השטיח, בכדי לעזור לכם להימנע מהן,  אנו מצרפים מספר נקודות מנסיוננו שכדאי לשים לב אליהן בעת בחירת השטיח

עיצוב ויצירת איזון בחלל

בבחירת שטיח, חשוב לקחת בחשבון את גווני הקירות, הרהיטים והאביזרים הקיימים בחלל ובכלל את שפת העיצוב של הבית.  ניתן לבחור בשטיח שמתאים בצורה מדויק לגוונים הקיימים כדי ליצור איזון והתאמה מושלמת. אם אנחנו רוצים לצור אווירה רגועה, יוקרתית,חמה או כל  אווירה אחרת, חייבים לקחת בחשבון את סגנון השטיח שנכנס לאותו חלל כי הוא ישלוט באווירה. 

שפת העיצוב

לסגנון עיצוב מודרני ונקי, נמליץ על שטיחים פשוטים ונקיים, שילוב עדין של צורות גאומטיות גם יכול להיות מעניין. לעיצוב קלאסי או רומנטי, ניתן לבחור בשטיחים עם טקטורות קלאסיות כמו פרחים, עיטורים או קשתות. אם השטיח מיועד לחדר ילדים אז כדאי לבחור עם ראייה לשנים קדימה, צבע רגוע שיוכל ללוות את הילדים לאורך שנים ללא תחושה שהשטיח הופך לילדותי ככל שהם גדלים.

פרופורציות

לעיתים, השטיח יכול לשנות את התחושה בחלל רק בזכות האורך שלו . לדוגמה, שטיחים ארוכם , יוצרים מעניקים תחושת יוקרה, בעוד ששטיחים מקיר לקיר יכולים להעניק תחושה קלאסית מודרנית. נקודה זו דורשת ראייה עיצובית, כדאי להתייעץ על מעצב/ת פנים וכמובן שתמיד ניתן גם איתנו.

גודל השטיח

חשוב לבחור בגודל שטיח המתאים לגודל החלל ולצרכי השימוש בו. בסלון, לדוגמה, יש לוודא שהשטיח מגיע תחת כל הרהיטים הראשיים בחלל ושמספיק רחב כדי ליצור אזור נוח לשימוש, אל תתעצלו למדוד.

חומר ואיכות

לא פחות חשוב הוא לבחור בשטיח בעל איכות גבוהה שיכול להחזיק לאורך זמן ולעמוד בשימוש יומיומי. מיותר לציין שכל השטיחים בסננס עשויים מחומרים ברמה מאוד גבוהה.