דוגמאות להשפעת צבע הפרקט על הבית

דוגמאות להשפעת צבע הפרקט על הבית

בשנים האחרונות התווסף אלמנט לבחירת הפרקט של חלל הדירה, וכיום הוא נהפך להיות חשוב לא פחות, ואולי אפילו יותר, מהאלמנטים המוכרים של מרקם ואיכות החומר והוא הצבע. ברור לכל שהצבע משפיע על החלל באופן משמעותי, אך לא לכולם ברור כיצד הוא משפיע ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן, לעשות סדר ולנסות לכוון. 

פרקט בצבע לבן

פרקט לבן מביא עמו תחושה נקייה וטהורה של אור ומרחב לכל חלל. צבעו הבהיר משקף את האור הטבעי ומכניס אותו הביתה. בכך, הוא מייצר אשליה שהחדר גדול יותר ומעניק לו מראה אוורירי ופתוח יותר. הפרקט הלבן מעניק תחושה של אסתטיקה וניקיון בנכס, ועקב כך מתאים במיוחד לסגנונות עיצוב עכשוויים, אך גם יכולה להשתלב היטב בחללים קלאסיים יותר

הרקע הלבן מאפשר לרהיטים ולאלמנטים דקורטיביים לבלוט ולהיות במוקד תשומת הלב, מה שהופך את הפרקט הלבן לבחירה אידיאלית עבור מעצבים שמעוניינים לעצב חלל מאוזן ומזמין עם אווירה שלווה, נקייה ומרשימה.  בכדי לייצר את ההרמוניה עם הפריטים כדאי לבחור בצבע אחיד כלשהו ו"לשחק" איתו. בעוד שבחדרי ילדים מספר גוונים של צבעי פסטל או עץ טבעי הם שילוב מצויין עם הלבן.

פרקט בגווני חום ועץ טבעי

פרקט חום הוא בחירה קלאסית ואהובה בעיצוב פנים, ששמה במרכז את החמימות והתחושה הטבעית והאורגנית שהעץ תורם לבית ולמשרד. הגוונים הטבעיים של הפרקט החום נעימים הן בהיר והן בגוונים הכהים יותר כמו אגוז. הוא מעניק תחושה רגועה, טבעית ונינוחה.  

הפרקט החום הוא גם בחירה פרקטית ואפקטיבית, שכן הוא מסתיר היטב שריטות קלות ואבק, וזה הופך אותו לאידיאלי לאזורים יותר ביתיים בעלי תנועה רבה של בני משפחה בכלל הגילאים ובעלי חיים. נוסף, הגמישות והניטרליות של הגוון החום מאפשרת שילוב קל עם מגוון רחב של צבעים וטקסטורות בריהוט ובאביזרים, מה שמקל על שינויים עיצוביים לאורך זמן מבלי להחליף את הפרקט בכל פעם.

לרוב, ככה שהגוון יהיה כהה יותר כך הוא ישדר יותר אווירה אינטמית בעוד שפרקט בהיר יהיה יעניק לרוב יותר תחושה של הזמנה להיכנס ועובד מצויין עם בית מואר ואווירה משפחתית כאשר, למרות ההבדל צבע העץ הטבעי על כל גווניו נחשב לקלאסי, נטרלי והוא "ללכת על בטוח" לכל תקופה או משתמש של הבית בזכות הנטרליות ותחושת המשפחתיות המאפיינת אותו. 

בכדי לייצר עיצוב הרמוני, נשלב יחד עם החום צבעים כמו ירוק, כחול, קרם ולבן.

פרקט בצבע שחור

פרקט שחור מייצג בחירה נועזת ומרשימה בחלל עיצוב הפנים: הגוון העמוק והכהה שלו יוצר אווירה מיוחדת ומלאת עוצמה, המשדרת יוקרה ותחכום. פרקט שחור הופך כל חלל לייחודי ובלתי נשכח, כאשר הוא מספק ניגוד חד ומעניין לאלמנטים המשלימים בחדר.  הסגנון הכהה שמוצג בפרקט השחור מתאים לחדרים שרוצים להטמיע בהם עיצוב דרמטי ושונה. הוא משתלב עם האסתטיקה הכהה והדרמטית, ויתרה מזאת הוא ליצור חיבור והרמוניה בין הפרקט לשאר העיצוב בחדר. 

יתרה מזאת, הפרקט השחור מספק רקע מרשים ונקי לשילוב בין רהיטים וחפצי אמנות צבעוניים, כאשר הצבע השחור עוזר להדגיש אותם בזכות ההבדלים בינו לבין הצבע של שאר הפריטים במקום. צבע הפרקט השחור גם מתאים לעיצוב שמתמקד ביוקרה ובפריטים נוצצים, במיוחד כשהפרקט השחור משולב עם אלמנטים מוזהבים או מוכספים. פרקט שחור מעולה בעיקר לחדרים מרוהטים היטב כמו סלון, חדר אוכל, משרד ביתי וחנויות, בפרט חנויות אופנה ותכשיטים. הצבעים שמשתלבים היטב עם פרקט שחור הם לבן, אדום, זהב, כסף ודומיו. השילב ביניהם מייצר אווירה מיוחדת, שכל מי שידרוך בחלל יוכל להרגיש מרגע ראשון.

 פרקט שחור יכול להיות אפקטיבי במיוחד בחללים גדולים ומוארים היטב, שם הוא משרה תחושה של עומק ואינטימיות. בנוסף שילוב של פרקט שחור בחללים עם קירות בהירים וחלונות גדולים, יוצר איזון מושלם בין אור וצל, ומדגיש את יופיו הייחודי של הפרקט.