כשעמידות פוגשת אסתטיקה - מהו פרקט פולימרי ?

כשעמידות פוגשת אסתטיקה - מהו פרקט פולימרי ?

עמידות פוגשת אסתטיקה: הכירו את הפרקט הפולימרי / SPC

פרקט פולימרי או  (Stone Plastic Composite)SPCמהווה מהפכה בעולם הריצוף המודרני. זהו חומר חדשני המשלב בין המראה האסתטי של עץ טבעי לבין מגוון של יתרונות טכנולוגיים של חומרים מלאכותיים. זאת בניגוד לפרקט המסורתי, שעשוי מעץ מלא או חומרים טבעיים כגון שייש או אבן.

הפרקט הפולימרי בנוי משכבות מתוחכמות, כאשר השכבה העליונה מדמה בדייקנות מרקם ומראה של עץ טבעי, ואילו הליבה הקשיחה עשויה מתרכובת אבן ופלסטיק, ומעניקה לו תכונות יוצאות דופן. בין עיקר יתרונותיו, בולטת במיוחד עמידותו המלאה למים, לצד עמידותו הגבוהה בפני שריטות, שחיקה וסדקים.

עבור בעלי בתים המחפשים את הקסם של פרקט מסורתי, אך חוששים מהתחזוקה הכרוכה בו, הפרקט הפולימרי מהווה פתרון מושלם - הוא מאפשר ליהנות ממראה עץ יוקרתי, תוך הפחתת דאגות לגבי תחזוקה ועמידות לאורך זמן.

 חסינות מנזקי מים

הפרקט הפולימרי מציע עמידות יוצאת דופן למים, תכונה המייחדת אותו מפרקטים מסורתיים. עם עמידות ברמה של 100% בפני מים, פרקט זה מתאים לשימוש בכל חדרי הבית כולל אזורים רטובים, שלרוב גורמים נזק בפרקטים האחרים, כמו מטבחים וחדרי אמבטיה.

הליבה הייחודית, העשויה מתרכובת אבן ופלסטיק, אינה סופגת מים או לחות, מה שמונע ריקבון או התנפחות גם בחשיפה ממושכת ללחות. יתרה מכך, הפרקט שומר על יציבות ממדית ואינו מושפע משינויי לחות וטמפרטורה.

פרקט זה מתאים לאזורי אקלים חמים עם לחות יותר גדולה באוויר כמו במדינה, וכך הפרקט נשאר תקין במדינה לא משנה מצב מזג האוויר.

 עמידות יוצאת דופן מול נזקי שריטות, סדקים ובלאי

פרקט פולימרי מציע עמידות וחוזק מרשימים ביותר. הוא עשוי מתערובת מיוחדת של אבן ופלסטיק איכותי, מה שהופך אותו לחזק במיוחד.

שכבת ההגנה העליונה שלו שנחשבת מהעבות בשוק, מגנה היטב מפני שריטות ובלאי, ומספקת עמידות מוצלחת גם בפני שינויי טמפרטורה ולחות, כך שהוא לא מתעקם או נסדק בקלות. הוא אפילו מוגן מפני קרינת שמש שעלולה לגרום לדהייה.

בזכות איכותו הרבה והאמונה של החברה שפרקט זה ישמור על איכותו לאורך זמן ללא טיפול, חלק מהחברות שמשיקות אותו מספקות אחריות לאורך תקופת זמן ארוכה. אף יש לציין שהן עד כדאי כך מאמינות באיכות של הפולימר, שהן מתחייבות לאיכותו הן בבית והן בחצר.

תחזוקה קלה וניקיון מהיר

לכל האנשים ששונאים עבודה קשה, יסודית וחזרתית בניקיון ושמירה על תחזוקת המוצרים השונים, פרקט פולימרי מציע פתרון מושלם לחובבי תחזוקה קלה וניקיון מהיר.

סוג זה של פרקט מראה עמידות הגבוהה והאחריות הארוכה, שמבטיחות מראה מרשים לאורך שנים עם מינימום מאמץ. בסך הכל, זהו פתרון אידיאלי למי שמעוניין בריצוף עמיד, נוח לניקוי ודורש תחזוקה מועטה.

מבחר עיצובי רחב לפרקט פולימרי

פרקט פולימרי מציע מגוון מיוחד של חומרים טבעיים וסגנונות כמו עץ, פלסטיק, שייש ואבן. שילוב חומרים אלו מעניק אסתטיקה מרהיבה ופרקטיות יומיות.

מגוון המוצרים מתרחב בזכות שימוש בחומרים שמספקים אלמנטים שונים בחיקוי איכותי מדויק של מגוון חומרים הטביעים, החל מעץ אלון כפרי ועד לשיש איטלקי יוקרתי.

טקסטורות תלת-ממדיות מוחשיות רבות ומגוון עשיר של גוונים, הפרקט מתאים עצמו לכל חזון עיצובי - בין אם מדובר בחלל מינימליסטי מודרני או בית בסגנון וינטג' חמים, היכולת לשלב בין דוגמאות, גדלים וכיווני הנחה שונים פותחת אפשרויות יצירתיות אינסופיות.

עלות החומר זולה וזמינות לכולם

פרקט פולימרי זמין בנגישות יותר גבוהה למגוון הרחב של הקהל, בזכות האופן הכספי שהוא לרוב יותר זול מאשר פרקט שמורכב מעץ אמיתי או אריחי אבן.

העלות הכוללת של התקנה כזו היא משתלמת יותר, והתוצאה היא פרקט דומה שהאפשרות למצוא הבדל במראה או בתחושה היא נמוכה ביותר.

החומרים המהונדסים נוצרו ברמה הגבוהה ביותר ומציגים חומרים טבעיים בצורה שמזכירה באופן כמעט מושלם, ובכך גם לאנשים שהתקציב שלהם יותר נמוך יכולים לשדרג או לתקן את הבית עם פרקט חדש ואיכותי לא פחות.

 התקנה פשוטה וקלה

אלמנט מרכזי של פרקט פולימרי הוא כמות הסוגים השונים שמהם מורכב הריצוף, בניגוד לגרסאות הקודמות חלק מהחומרים שמשתמשים בהם היום אינם דורשים דבק. בזכות זאת, תהליך ההרכבה והקושי פחתו מאשר הרכבת הפרקטים של פעם, מכיוון שניתן לחתוך אותם על ידי חריצה עם סכין משאר ביצוע עם חומרים יותר מורכבים.

 ניתן להתקין מגוון רחב של סוגי רצפות שונים מהחומרים האחרים כמו עץ, וייניל ושייש, עם זאת הקרקע התחתונה צריכה להיות מישורית, ולכן עשויה לדרוש הכנה חלקית מראש.

 למרות ההכנות שיש, החומרים זמינים לכל אדם ואין בהכרח צורך במומחה. אם אתם אנשים שאוהבים עבודות פיזיות בבית ושיפוצים, זהו תהליך התקנה עם הוראות לא מורכבות שניתן לבצע לבד, ויכול לחסוך תשלום למתקין. כמובן שכדי ליהנות מתהליך מקצועי, כדאי ואף מומלץ לפנות אל מתקין, שפעמים רבות יהיה כלול בעלות הרכישה של הפרקט.

 לסיכום, הפרקט הפולימרי SPC הוא באמת מוצר מיוחד, שחזק מאוד בעיקר בזכות התערובת המיוחדת שממנה הוא עשוי, ולכן הוא לא נשרט או נשחק בקלות. היתרון הגדול שלו הוא העמידות יוצאת הדופן מול מים, שעוזרת למנוע נזקים מרטיבות, ומייעלת את תהליכי הניקיון והשימור שלו. הוא נשאר יפה לאורך זמן רב ואפילו לא דוהה בשמש. החברה כל כך בטוחה במוצר, שהיא נותנת אחריות ל- 30 שנה, בין אם הפרקט מותקן בבית או בחצר.

 פרקט זה מעולה לנכסים פרטיים ומסחריים, במיוחד אם רוצים פרקט נאה ואיכותי בעל שרידות גבוהה, שלא דורש הרבה טיפול ותחזוקה לאורך זמן. בקיצור - זו בחירה חכמה למי שרוצה רצפה יפה בלי כאב ראש.