אריחים מהפכניים: בטוח, יפה וידידותי לסביבה

אריחים מהפכניים: בטוח, יפה וידידותי לסביבה

אחד הפרטים הראשונים שתופסים את העין בכניסה לבית, הם נראות הקירות הפנימיים והחיצוניים של כל חלל. קירות בבית הם הרבה יותר מאשר מחיצות פיזיות למטרות פרטיות, אלא קנבסים שמגדירים את האווירה הכללית בנכס וקובעים את הסגנון שלו בין אם זהו בית פרטי, משרד או מרחב ציבורי.

בזכות זאת, אין זה פלא שחיפוי קירות בנכס משדרג את המראה והתחושה שלו. כיום, מגוון החיפויים הזמינים הוא עצום - החל מטפטים מסורתיים ועד לחיפויי קיר חדשניים ממגוון חומרים. כל אחד מהחומרים והגוונים הללו מעניקים לחלל יתרונות ייחודיים, שהופכים אותם לחובה בכל חדר מרכזי.

חסינות מנזקי מים

כיום, חלק מהפאנלים שנבחרים לחיפוי הקירות עשויים משילוב בין חומרים שונים כמו שייש ופולימרים ממוחזרים. אלו הם חומרים איכותיים שעמידים בפני מים, לא מחלידים ומעניקים מראה נאה ואסתטי לחדר. בזכות זאת, גם לא מצטבר עובש בקירות, והבית שומר על איכותו ותקינותו לאורך זמן.

השימוש בחומרים האלה לחיפוי הקירות בבית ובמשרד מתאים במיוחד למטבחים ולמקלחות, שכן אלו מקומות בהם הקירות נרטבים יותר בקלות, ורטיבות שכזו לעיתים קרובות עלולה להיות צרה צרורה ללא חיפוי מתאים. חיפוי איכותי גם יגן על הקירות וגם יבטיח את שלמותם והנראות המדוקדקת שלהם עם השנים.

משום החומרים שמרכיבים את משטחי החיפוי עמידים למים, כתמים ולכלוכים נותרים חשופים על פני השטח בלבד, ובזכות זאת קל להסיר כתמים יחד עם לכלוך בקלות ומבלי לגרום נזק לקיר עצמו.

בנוסף, רוב חיפויי הקירות גם עמידים בפני חומרי ניקוי כימיים וחומצות שונות, מה שמאפשר לנקות אותם ביעילות מבלי לחשוש מנזקים לחומר.

עמיד בפני שריטות וסדקים

החומרים המרכיבים את חיפוי הקיר כמו אריחי קרמיקה, שייש, לוחות פולימר או אבן הם בעלי קשיחות ועמידות גבוהה, ובזכות זאת מסוגלים לעמוד בפני פגיעות ושריטות יומיומיות.

העמידות החזקה של חומרי הגלם חשובה מאוד באזורים עם הרבה חפצים נעים כמו סלון או חדרי שינה, וגם אזורים שילדים קטנים או בעלי חיים יכולים לפגוע ולשרוט בטעות.

התקנה פשוטה

תהליך ההתקנה של חיפוי לקירות הוא יחסית פשוט גם מבחינת הטכניקה וגם מבחינת מספר אנשי המקצוע שיש להזמין כדי לבצע את הפעולה. חומרי הגלם הם גם יחסית קלים במשקל, ולכן אין צורך בכמות גדולה של אנשים להרים אותם ולהעביר אותם בין מקומות.

בנוסף, כדי להרכיב חיפויי קירות אין צורך בכלים מיוחדים, ולרוב ניתן למצוא את הכלים המתאימים ברוב חנויות חומרי הבניין במחיר משתלם.

אין צורך במיומנות מיוחדת בשביל להתקין את חיפויי הקיר, אפשר לבצע זאת בעזרת הדרכה פשוטה, שגם אדם שלא מתמחה בתהליך יוכל לבצע בעצמו.   

תכונות אנטי-בקטריאליות

התכונות האנטי-בקטריאליות של חומרי חיפוי הקירות נובעות מהרכבם הכימי כלומר, עשויים מחומרים שעמידים בפני חיידקים כמו אריחי קרמיקה, שאינם מהווים סביבה נוחה להתרבות חיידקים. 

המשטח החלק של הקרמיקה מקשה על היאחזות והצטברות החיידקים. זהו יתרון עצום עם חשיבות רבה, במיוחד כאשר מדובר בחיפויים שיש להתקין בסביבות עם דרישות היגיינה גבוהות כמו מרפאות, בתי חולים, מטבחים וכדומה, בהם חשוב למנוע התפתחות והתרבות חיידקים. 

מוצרים ידידותיים לסביבה ולמחזור 

חומרי הגלם מהם עשויים חיפוי קירות כיום הם פעמים רבות אקולוגיים וממוחזרים. זהו יתרון משמעותי מבחינה סביבתית, המאפשר למצות את המיטב מחומרי הגלם בשנית. 

מעבר ליתרון הסביבתי, חיפויי קירות מחומרי גלם אקולוגיים גם תורמים לחיסכון במשאבי טבע ואנרגיה. שימוש בחומרי גלם ממוחזרים מביא בהקלה בעלויות החומרים, מאחר וברגע שמשתמשים בחומרים ממוחזרים, העלויות משתלמות יותר לעומת רכישה של חומרי גלם חדשים. 

שמירה על צורתו בתנאי סביבה שונים

היכולת של החומרים מהם עשויים חיפוי הקיר לשמור על מצבם מבלי להיפגע מתנאי סביבה משתנים חשובה, שכן תכונה זו מסייעת למנוע התרחבות/התכווצות של החומר ובכך מונעת סדקים, עיוותים והתפרקות של מרצפות וקירות. 

בזכות זאת, האסתטיקה של החדר נשמרת והמראה המרשים של חיפויי הקיר עומד בפני תנאי לחות או טמפרטורה שונים, כתוצאה מכך מומלץ להתקין חיפויי קיר במיוחד בחדרי המקלחת והמטבח, בהם הטמפרטורות משתנות בתדירות גבוהה יותר. 

עיצוב מיוחד בהשראת הטבע

חיפויי הקיר השונים מוצעים במגוון רחב של צבעים שונים וחומרים טבעיים כמו עץ, שייש ואבן. בשילוב עם טכנולוגיה של הדפסה דיגיטלית, ניתן לעצב את הקירות בהשראת מראה יותר מציאותי עם מבחר עצום של צבעים ואלמנטים ייחודיים, כדי ליהנות מעיצוב מיוחד ומותאם אישית. 

כל אדם יכול להתאים לעצמו את החדר לפי הסגנון שהוא רוצה ובצורה שונה, כאשר ללקוחות יש את היכולת לעצב את כל חיפויי הקירות בצורה אחידה או בצורה שמשתנה מחדר לחדר. אפשרות נוספת היא לבחור חיפויי קירות שעשוי משילוב של מספר חומרי גלם יחד, בכדי ליהנות מטקסטורה מיוחדת ויוצאת דופן. 

חיפוי קירות עם חומרים איכותיים מעניק עמידות גבוהה בפני מים, כתמים, חיידקים ושריטות, בשילוב יציבות ממדית ארוכת טווח ומניעת בעיות כגון סדקים ועיוותים. 

מעבר ליתרונות אלו, חומרים מתקדמים אלו הם קלים לניקוי ולהתקנה, בעלי מראה אסתטי ואפשרות למחזור. בזכות זאת, חיפוי קירות איכותי הוא בחירה חכמה לסביבת מגורים עמידה, יפה וידידותית לסביבה לטווח ארוך בין אם למטבחים, מקלחות או כל אזור ביתי אחר.